Hej därute i korta juniveckan, hur är läget hos Dig? I måndagens blogg bjöd jag upp till Mental Måndagsgympa! 😃

Syftet är att ge Dig färska exempel på hur du kan börja öva mental träning, och se vad som händer.

Vi tar det lugnt och jag smyger igång med tre frågor:

  1. Vilka förväntningar hade du på korta veckan nr 23? (Hinna det o det- nå dit och dit osv.)
  2. Hur mycket hann du?
  3. Hur väljer du mentalt att hantera det verkliga resultatet?

Det här kan tyckas vara “småpotatis”… och i vardagen pågår ständigt liknande tankegångar inne i skallen.

Medveten mental träning hjälper dig att hålla fokus på de positiva saker som för dig närmre ditt mål, ditt önskade läge.

Här kan du med vilje påverka ditt inre belöningssystem så att du via egen reflektion och positiv feedback till dig själv kan nå hela vägen till upplevd känsla. 😃

Övning och exempel: Jag hann inte… Ta bort ordet inte fokus på det du hann!

  • Skriv!
  • Hur prioriterade du?
  • Varför?

Learning Mindset har jag som rubrik på ett kraftfullt sätt att arbeta med sig själv i det #personliga och #professionella inre ledarsakapet.

Obs! Eftersom jag är professionell coach är jag absolut petnoga med din integritet.

Frågorna ovan är till för dina personliga svar: alltså inget som du svarar på här.

Däremot: Jag blir jätteglad för din feedback och svar på den här frågan:

  • Vilket värde ger det dig att ännu mer komma åt din mentala kraft?

Dela gärna vidare till andra i ditt nätverk! 😃

Energin stiger 🤩

Kontorsmöblerna saknar ben idag!

//Carin 😃

Vad har hänt, sen i måndags?
Tagged on:                                             

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Skip to toolbar